Specjaliści od marketingu, public relations oraz kontaktów z mediami nie mają wątpliwości, że równie ważne, jak to, co się przekazuje odbiorcom w formułowanych i ogłaszanych komunikatach, jest to, w jakich warunkach i atmosferze są one przekazywane. Często widzowie stacji telewizyjnych, nie zdając sobie z tego sprawy, wyrabiają sobie zdanie o osobie formułującej jakieś myśli, nie na podstawie treści, ale formy przekazu. Dlatego tak ważne często staje się tło, przed którym stoi osoba udzielająca wywiadu czy wygłaszająca wykład. Na pewno warto więc zadbać, by w każdej instytucji, w której od czasu do czasu organizowane są konferencje prasowe, pozostawała na wyposażeniu ścianka reklamowa, koniecznie odpowiednio okraszona naszymi emblematami, logo czy najbardziej pożądanymi hasłami reklamowymi. Tego typu ścianka reklamowa potrafi czasami zdziałać cuda. Przede wszystkim odpada problem umartwiania się o zapewnienie odpowiedniego tła dla wypowiedzi. Ponadto gwarantujemy, że nasz przekaz mocniej się utrwali w świadomości.