Każdy kto prowadzi swoje działania marketingowe w internecie, z pewnością chciałby aby jak największa ilość pozyskanych kontaktów na listy mailingowe stała się jego klientami, dzięki czemu jego działania będą bardziej opłacalne. To zmierzenia tego ile kontaktów coś od nas zakupi może posłużyć lead scoring. Pokazuje ona na jakim etapie znajduje się Twój potencjalny klient, co pomaga na dostosowanie dla niego odpowiednich treści, na danym etapie, co jeszcze bardziej zbliży go do ostatniej fazy i naszego celu, czyli sprzedaży danego produktu. Typowy lejek sprzedażowy składa się z następujących etapów: subskrybenci - zimne leady - ciepłe leady - klienci - powracający - ambasadorzy. Etapy te można nazywać różnie, w zależności od prowadzanego biznesu.
Jak stosować?
Aby lead scoring był skuteczny należy zastosować kilka etapów. Po pierwsze musisz dopasować treść na stronie do różnych grup odbiorców, podzielić swoją bazę kontaktów. Dzięki tym działaniom będziesz wiedział, jak można pracować z danym klientem, aby twoje maile były skuteczne.